11. helmikuuta 2014

Uusia makuja!


Hei! Tämän kertainen kirjotukseni sisältää enemmän Kikin ruokaa, kuin Kikiä itseään. 
No hyvä on muutama kuva tytöstä ennen, kun siirrymme itse asiaan.




Kettu VS Kiki


Kiki halusi huomiota tuomalla lelut sohvalle



Tyttö täytti sitten 5kk! Miten se aika meneekään niin nopeasti! Olemmekin Kikin kanssa alkaneet pikkuhiljaa totuttautumaan papanan ja pentu pateen lisäksi raakaruokintaan. Opittavaa minulla on vielä paljon kyseisestä ruuasta, mutta pikkuhiljaa opimme kummatkin siitä jotakin lisää!

Tässä on annos, jota olen syöttänyt Kikille noin 1 päivässä ja mahdotonta, kun se on tytöstä hyvää!


Keitettyä rusakkoa







 Onneksi minun perheessäni on ahkeria metsämiehiä! Sain heiltä rusakon, jonka keitin ja irrottelin lihat luusta laittaen ne tällaiseen rasiaan, josta on kätevä ottaa annokseen lihaa.

















 Aluksi syötin Kikille kasvattajalta saatua papanaa. Papanoiden loputtua lähdin tiedustelemaan mikä mahtaisi olla hyvä papana pennulle. Minulle suositeltiin Cangania. 60% lihaa ja 30-40% vihanneksia sisältävä papana sisälsi kaiken tarvitseman pennun kasvuun ja kehitykseen. 6kg säkki maksaa noin 40€ .




 Kiki alkoi hiukan kyllästyä ainainen papana, piimä, viili ja raejuusto menetelmään, jolloin minun oli keksittävä tyttö syömään. Löysinkin kaupasta pennuille tarkoitettua pateeta ja sotkin sitä papanoiden ja piimän sekaan, jolloin ruoka alkoi maistua! Kaupassa yksi purkki maksaa noin 1,20-1,90€
















 Kaikki varmaan tunnistavat kyseisen pussin? Kyllä. Tästä pussista kiki saa 1 raakalihapullan per päivä. Aluksi ajattelin tytön vatsan menevän sekaisin, mutta hyvin on vatsa toiminut! Sika, naurta, kana Mush 800g pussi maksaa kaupassa 4,90-5,00€





Olen laittanut kupin pohjalle papanoita sen verran että pohja ei näy.
1kpl Mush raakalihapulla
Hiukan rusakkoa
2 tl pentu pateeta ja sekoitus

Ja lopuksi pieni loraus pentuöljyä ja illallinen on valmis!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti